Utazóblog

Togó & Benin 1. rész

2017/11/11. - írta: Valis&Co.

1. nap

Életemben először szolgált az Air France kellemes meglepetéssel – a párizsi beszállásnál elvették az eredeti beszálló kártyámat és adtak egy újat. Nézegettem a gépen melyik sor, aztán alig hittem a szememnek mert bizniszre szólt… Vauu.

Jellemzően annyira túlbookolták a gépet, hogy csak úgy fértek fel az utasok, ha prémiumra és bizniszre is raktak embereket. Nekem ez most a legjobbkor jött, mert olyan szinten fáradtan indultam el, hogy az utolsó nap már sírtam a kocsiban a fáradtságtól, így legalább lett reményem arra, hogy pihenjek a gépen és nem kellett izgulnom adnak-e eleget inni.

Mellettem egy ébenfekete istennő ült - magas, szép alakú feka lány, akinek a feje fényeskopaszra volt borotválva, fülében nagy ezüst bizsu, ízlés kérdése de szerintem gyönyörű volt, csak sajnos nem beszélt angolul..

Ittam, ettem, jót aludtam, percre pontosan érkeztünk és nem csak én, de a csomagom is. Már az Air France se a régi..

Ugyan sötét éjszaka érkeztem, de már a fényekből látszott, hogy igazi Afrika, párás, meleg és a jellegzetes afrikai szagok, illatok. Boldogság.

Belépéskor csekkolják a sárgakönyvben a sárgalázoltást, de amúgy szokatlan gyorsasággal jutottam át..

2. nap

This Is Afrika, ezt onnan tudom, hogy 4 órába és számtalan próbálkozásba került míg találtunk egy bankot, ahol váltanak valutát. Mármint Eurot. Dollárt úgy nézegették, mint ha most nyomtuk volna a krumplinyomdán a gazdálkodj okosanhoz.

Nyilván a fekete (itt mind az) piacon mindez 5 percbe került.

Amúgy ez Togo fővárosa, Lomé.. Homokos bícs, rengeteg hatalmas konténer szállító teherhajó, halászok, koloniális épületek. Vannak aszfaltozott utcák, de nem sok. A piac igazi afrikai pszichedelikus kavalkád, ahol mindent lehet kapni. Kb. egymás mellett árulják a kínai műanyagcipőt a levágott kecskét, a hamis viszkit és a samponokat. Ami jó hír, hogy mangót is, csak elkezdődött a szezon.

A fétis piac meg olyan, mint gondoljuk – csomó döglött állati rész, sün, lófej, kutyaláb, száraz gyík, tehén farok, kecske pata stb. Meg ilyen vudu szobrok szögekkel, és talizmánok. Beültünk egy gyógyítóhoz, akitől jó pénzért lehetett volna vásárolni – biztonságos utazást, családi védettséget, sikeres szerelmet és buffalo sexet (ez utóbbit potencia növelő ágakból teával kellett volna elérni) és a pasi az ehhez tartozó mozgást be is mutatta, ha esetleg addig nem értettük volna.

Mivel itt sok látnivaló nincs holnap vidékre távozunk, ahonnan viszont wifi hiányában post-olni lesz nehéz, de TIA.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://maganyosbolyongo.blog.hu/api/trackback/id/tr9913239741

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása