Szíria Libanon 5. rész

2009/01/05. - írta: straw

Salaam Alaykum!

Túléltük, már Damaszkuszból utazgatunk a szélrózsa minden irányába, a szíriai arab folklór jobb megismerése céljából szigorúan tömegközlekedve..
Mondjuk nagyon hatékonyan...ha a taxi sofőr nem érti hova akarunk menni mobilon hívja a haverját, aki tolmácsol..csodálatos.. És minden fuvarra kétszer alkuszunk, amikor beszállunk, meg amikor kiszállunk..

Íme a részletes folytatás...

Salaam

Valis&Co

Monday, January 5, 2009, 6:55 PM

Haliho!

11.nap

Ma leszaladtunk az izraeli határhoz. Csak úgy megemlítem nem sokat tudtunk a gazai problémáról...
(Valis megj: és mindenféle rosszmájú megjegyzéstől kéretik tartózkodni, hogy ez összefüggésben van a térségben tett utazásommal..)
Szóval veszélyesnek hangzik, de nem volt gáz. Egy kis katasztrófa turizmus :)
Tengerparti reggeli kávézgatással kezdtünk egy kis faluban.
Aztán sofőrünk (aki az egész napot mosolyogva kedvesen és nagyon büszkén mutogatta végig) belevitt  minket a tutiba. Megmutatta a szülőfaluját. Legalább 5 check point-n mentünk át és le kellett fénymásolni az útlevelünket
(Valis megj: plusz igazolvány kép lead a fénymásolt útlevéllel együtt, külön engedély beszerez.. Ez konkrétan egy sajtfecni kb 2x5 cm, amire arabul firkálva pár betű meg szám. Ez volt az engedély, hogy bejussunk a lezárt határterületre...).
Nem Szigetszentmiklósra mentünk. Konkrétan egy határfaluba.
Mindenhol a környéken Hezbollah zászlók vannak a lámpaoszlopokon és meghalt mártírok képei.
Óriásplakátok mártírokkal stb. Barátunk büszkén mesélte melyikkel járt iskolába és ki volt
a barátja. És mutatta hol jöttek az izraeli tankok és hol mentek ki.
Mi erre nem nagyon számítottunk, így elég csendben nézelődtünk.
Még habnak a tortára felvitt minket a környék legmagasabb csúcsára, ami egy börtön volt a Hezbollah lázadok részére, ezt Izrael hamuvá bombázta. Most a Hezbollah propagandistái lakják és mint egy múzeumot mutogatják. Mindenhol kötegnyi prosik és bemutatóanyagok.
(Valis megj: meg klassz szóróajándékok, 3250 Ft alatt, kulcstartótól a zászlón át mobiltartóig mind Hezbollah logóval.)
Kilőtt bombák és bombadarabok Made in Usa felirattal. A kilátás viszont gyönyörű. Belátni a fel Golan fennsíkot, ahol kedves bácsik művelik a földet az izraeli oldalon.
(Valis megj: a nagyon kedves sofőrünk csiga lassúsággal végig autózott velünk kb. egy méterre az izraeli határ kerítése mellett néhány kilométert, néhol ez meg az, az álcaháló alatt, meg sok kamera. Igyekeztem mosolyogni...)
Szerencsére volt meg egy világörökségünk mára ezért sajna el kellett távolodnunk a gyönyörű, teljesen bekamerázott spanyol ENSZesekkel, és járőröző helikopterekkel tarkított határvonaltól.
(Valis Megj: Nagyon helyes spanyol békefenntartók vannak itt...mind mosolygott és integetett is.. Mondtuk Hola!:-))
A mi célpontunk Tyr volt. A római és később bizánci város.
Elég nyálasan néztek ki a római oszlopsorok a bizánci mozaikokkal a tengerparton a lemenő nap vöröses fényében.

(Valis megj: hozzátenném megint 2 UFOval utaztunk, kanadai útlevéllel, egy indiai totál arab külsejű fiú és egy bangladesi lány..nem is értették mi történik, hol vannak stb..)

Innen visszakocsiztunk Bejrutba és egyből beültünk egy öreg Buickba
(Valis megj: 6-an, én az automata válton ültem félig, félig a sofőr ölében...de vicces volt, mert a libanoni határt végig shoppingolta 4 arab, éljen gyutifri:-)) ami elhozott minket Damaszkuszba. A határ most egyszerű és gyors volt szerencsére.

Bye Lebanon

12. nap

Tegnap már fáradtak voltunk sokat keresni ezért ma délelőtt kerestünk egy megfelelőbb (Valis megj: ez azt jelenti van melegvíz, meg azt is, hogy kicsit hisztiztem...) és olcsóbb szállást.
Ezután lassan totyogva bejártuk Damaszkusz régi városrészének főbb vonalait.
A legfontosabb épület itt a nagy mecset. Az iszlám harmadik legszentebb épülete.
 Gyönyörű és óriási. A falai valaha aranyozott mozaikkal voltak burkolva, amiből még ma is látszik pár m2.
 Itt szabadon lehet benne csámborogni és olvasgatni a szőnyegen, ha nincs imaidő.
 Itt is van egy Keresztelő Szent János fej egy feldíszített koporsóban.
 Lehet, h egy sárkány volt. És mit szólt ehhez György szent, aki itt elég populáris. Az óvárosban a keresztény negyedben legalább 3 St. György ortodox templom van.
 Jó itt bolyongani a kacskaringós kis sikátorokon a sok száz éves házak között.
 Damaszkusz egyébként elég hangos, szmogos és nagy a tömeg. És már csoportos turistákkal is meg kell küzdenünk
 Azért az gázai pity-puty itt nagyon nagy felháborodást  kelt. A tereken hangszórókból lelkesítő beszédeket mondanak és pénzt gyűjtenek a palesztinoknak. A piac közepére felhúztak egy zászlót ,amire ez van írva:
 Izrael ilyen új holokausztot akar? Hamasz nem térdel le csak Allahnak.
 Sok a tüntetés, de nincs semmi agresszió.
 Az emberek csak szomorúak.