Utazóblog

BURMA 1. resz

2012/12/20. - írta: Valis&Co.

Bejegyzés alcíme...

1. nap Yangon

 sikerult hajnalban nekem es a motyonak is megerkezni, ami csak azert volt meglepo, mert a quatarairwaysnek feloraja volt Dohaban atrakni minket a masik gepre, de sikerult...

szoval fogtam egy szimpatikus taxist, kegyetlenul lealkudtam, ezert csereben megmutatott mindent a varosban ami utba esett a Panda fele (ez a Yangoni hotel neve). A kozlekedes amugy eleg vicces, jobb oldalon vezetnek ugye ez nekunk normalis, de az mar nem, hogy csakis jobbkormanyos autot. Pedig par eve nagyon lement az autok ara es sok uj kocsi van (de motor konkretan egy se , ki vannak tiltva a fovarosbol), de az ujak is jobbkormanyosak. Ha mar egyszer igy szoktak meg.

Kiderult hogy csak nekem volt surgos megerkezni, a tobbiek elinteztek hogy kessen a gep, mert egy estet meg a Kuala Lumpuri golfpalya hotelben akartak aludni.

szerencsere tudtam mi hol van nagyjabol a taxisnak koszonhetoen, igy elindultam terkep nelkul egyedul, es jol megneztem a Shewedagin Pagodat a naplementeben, ettem vacsit, kerestem sort, majd hazasetaltam.

2. nap

 

a banda egy resze elokerult, es meglett az vezeto is, Maynek hivjak es ha az ember megszokja az akcentusat akkor egesz jol el lehet vele boldogulni.

A valtozatossag kedveert elmentunk megnezni a Shewedagin Pagodat napsutesben. Igy is rendben van.

Teljesen arannyal boritott es a tetejen tobb ezer dragakovel diszitett hatalmas, majd 100 meter magas sztupa. Eleg latvanyos, korulotte csomo kisebb szentely, setalgato buddhista szerzetesek, imadkozo nepek...

Elsetaltunk a belvarosba is, brit kolonialis epuleteket nezni, es a Chaukhtatgyi Payahoz, ahol egy bazi nagy fekvo (a pihenos tipusu, nem a halott) buddha szobor van ( 70 meter hosszu es inkabb lanynak nez ki, mint fiunak annyira csicsasra van diszitve, pink labkormokkel)

Ezutan elindultunk a repterre, es vegre osszeszedtuk a keson erkezoket is hogy aztan a biztonsagossagarol hires Yangon airways-zel Hehoba repuljunk...   

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://maganyosbolyongo.blog.hu/api/trackback/id/tr404974933

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása