Jemen-Oman-Egyiptom 4. rész

2008/01/04. - írta: Valis&Co.

4. rész - 4 Jan 2008

Stirlic Omanbol jelenti

Haliho!
A Szanyo rossz telefont hozott el, abban sem volt jo a helyi telefonkartya, hat vettunk telefont is.. Kicsit dolgozni kellett rajta, de mar rendes es nem arab betuket ir.
Ez a szamunk +96896308679, ha valami van ezen hivni is lehet minket,de ez
most nektek lesz draga! es nekunk ingyenes mert helyi kartya. En csak smst
tudok kuldeni, hogy sporoljunk.

Udv

Valis

Attila

Kicsit nehez itt penteken internetezni.
Nekik ez a pihenonap. Es egesz komolyan veszik. Alig tudtam vizet venni.

A hosszu tengerparti ut utan a legjobb deli varosba csoppentunk.Vegre van az altalam megszokott arabos ejszakai elet. Dominozgatnak, tv-t neznek a tengerpart korzojan es kozben teat iszogatnak a ferfiak. A ninjak (a nok) a helyi bazarsoron kukucskalgatnak kia a ruhajuk alol es ossze-vissza vasarolgatnak.
Es van vegre vacsora az ettermekben. Mashol 3-kor bezarnak. Mindenki otthon eszik. Es a kaja is nagyon finom.
Reggelre lebeszeltunk egy korai horgaszatot az egyik halasszal es csamborogtunk a kivilagitott tengerparton. Az itt elok nagyon szeretik a tengert. Ha tehetik kiulnek a partjara es itt beszelgetnek. Es nagyon kedvesek. Invitalnak tarsasozni, jatszani, teazni...
De aki halat akar fogni annak koran kell kelni.
6-kor mar csonakban ulunk es irany a nyilt tenger. A technikaja egyszeru. Zsinor vegen a fabol farigcsalt mucsali es horog. A kezedben tartod es a motorral folyamatosan huzatod. Es fel-le csonakazgatunk mig meg nem talaljuk a halrajt. Akkor aztan felgyorsul minden es kapkodni kell kifele a halakat.  Ami nem is konnyu. De gyorsan belejottunk es megfogtuk a vacsorankat. Meg egy kicsit tobbet. Kb 8-12 kilonyi halat. Az egyik tonnhal legalabb 80 cm-es volt.(a hitetleneknek: van rola foto).
Imadtuk ezt a varost Al-mukhallat. Igazi nyugodt halasz es udulovaros.
A delutani szokasos rendorsegi korutunk utan kimentunk egy draga ambar mar kisse lepusztult szallo zart strandjara napozni es kergetni a halakat a koralzatony mellett. Itt vegre Gyongyi is fel tudott venni furdoruhat es napozhatott. En meg siman leegtam a vizben a halakat kergetve.
Este finom rakvacsora es teazgatas. Ilyen legyen az egesz ev!

Reggel iranytaxival feljottunk a Hadramut volgybe. Ez egy homokkobe a csapadek altal vajt szeles hosszu volgyrendszer. Sok az eso nyaron es kutak is vannak. Igy mindehol zoldelnek a palmak es a rizsfoldek. A kocsiban kifogtuk a sofor melletti ket helyet igy tudti\uk elvezni a kilatast. Meg fenykepezni is tudtunk nemi szelvedotakaritas utan. Ez a kornyek nem most a legszebb (szaraz evszak) de a hoseg elviselhetobb(30 fok)
A falvak a  volgy szelen ket oldalt epulnek es magas valyogteglabl epitett toronyhazakbol allnak. Kozepen a volgyben kokuszpalmakat es mas fuszer es zoldsegnovenyeket termesztenek. Megerkezesunk utan (Sayun) rendorseg es gyors buszjegyvasarlas Omanba.
Rendorseg: Minden varos szelen ellenorzo pontok vannak. Barmennyire furcsa kedves
mosolygos katonakkal, akik sok pecsetes es alairasos engedelyt kernek tolunk. ez a bizonyos utazasi engedely ami kotelezo ebben az orszagban a kulfoldieknek.
A fovarosban konnyu megszerezni az egesz orszagra , de a az egy kicsit elb..tuk. Igy minden varosban kell kerjunk egyet a helyi rendorsegen. A legjobb modszer ha bemesz valami rendorsegi vagy katonai epuletbe es elkezdesz utazasi engedelyt kerni angolul. Mivel senki nem beszel angolul bevisznek egy magasrangu tiszthez. De persze o sem beszel angolul. Viszont o azert tiszt mert meg tudja oldani a helyzetet. Telefonal kettot uvolt harmat es ott terem egy ember aki beszel angolul es egy masik aki tud irni. Es tiz percen belul kesz a fecni es lesz rajta alairas meg pecset.
Itt varakozas kozben meg lehet figyelni az irodak berendezeset (mintha hosszu haboru soran tegnap foglaltak volna el oket es ma reggel rendezkedtek volna be) es az AK gepfegyverek rendeltetes szeru
hasznalatat ruhafogasnak tamaszteknak zacskotartonak.
 Igy az osszes varosban ismerunk legalabb rendort!
 Es tenyleg nagyon kedvesek.

Itt fent a volgyben meg meglatogattuk a Shibam nevu varoskat ami a vilagorokseg resze. A sivatag Manhattanjenek is nevezik. Nagyon megkapo latvany a 200 4- 8 emeletes valyogteglabol epult toronyhaz egy nagy blokkban. Igazi fotos csemege.
Meg bejartuk a kornyek faluit, de itt pentekenkent nem sok minden tortenik.

Keszulunk a holnapra. 16 oras buszuttal elhagyjuk Jement es attrakjuk a szekhelyunket a csodaszep omani tengerpartra.

Plusz info:
 Mobiljaink nem mukodnek ott. Majd veszunk egy helyi kartyat es elkuldjuk emilen.