Jemen-Oman-Egyiptom 5. rész

2008/01/07. - írta: Valis&Co.

5. rész - 7 Jan 2008

Haliho,

hat megerkeztunk az arab sikertortenet orszagba, ahol minden mint a meseben. Van szultan bacsi, akit imad a nep, mert 1970 ota, amikor is gyermekded fejjel tronra lepett, egy nagyon konzervativ es rem elmaradott, de legalabb szamottevo olajjal sem rendelkezo (ez relativ persze, de a szomszedokhoz kepest) orszagbol kicsi paradicsomot varazsolt ide. Evente korbejar meghallgatni a nep szavat es kivansagait satorral az orszagban (mondjuk nem lehet semmi a cucc meg a kiseret), es allitolag megint facer...
Es kiderult, hogy igen is meg lehet tanulni angolul (mindenki beszel, legalabb alapszinten!!), es nem kell terdig a szemetben jarni, es a kajan nem a legy a vitamin, es a mukodo internetet nem tiltja a vallas. Szoval mondhatnam azt is, hogy tul rendes a hely, tiszta, mindenki segitokesz es maszkalhatok vegre egyedul az utcan!!! Fedetlen fejjel! Vauuu.
Egyebkent kicsit hanytatott eletmodot folytatunk, lehet hogy sok volt a friss gyumolcsle... Most a "ferjemen" a sor, szoval naplo folytatas, ha jobban lesz, Muscatbol.

Addig is udv mindenkinek, mennem kell megnezni mennyiert adjak a repulo szonyeget holnapra :-)

Valis & Co

attila

Ott hagytam abba, h 16 oras buszut.
Az megvolt. Az indulas is kesett ugy 14-et.
Reggel haromkor csipassan osszepakoltunk a reggel 4-es buszra, de csak egy kobor kutya ugatott meg minket a buszmegalloban. Senki nem volt ott.
Olyan fel 7-re kideritettem, h delutan negy az igazi idopont. A reggeli csak poen volt. Egy utolso igazi jemeni poen, ami csak az angol nyelv nagyon gyenge ismerete miatt van.
Faraszto ejszakai buszut utan erkeztunk meg Salalaba Omanba.
Nagyon fucsa.
Nem szallnak a neilonzacskok az utcan. Nem pisilnek eppen elottem a jardara, szep epuletek feherbe oltozott mosolygos emberek es csupa tiszta szep nagy JAPAN auto!
Egesz paradicsomi.
Es nem csak elso latasra.
Osszeismerkedtunk egy szloven lannyal es egyutt talaltunk gyorsan egy olcso szallast. Anyagi okok miatt egybol tarsultunk autoberlesben is. Elvileg van valami tomegkozlekedes errefele, de nem

szamottevo. Igy bereltunk harman egy Hunyadi Accentet 10 rialert, ami kb 4500 Ft /nap.
Tok uj. Ma mar kapott is egy kis terepmaszast. Remelem a visszaadaskor nem nezik meg az aljat......
Az elso napn csak intezgettunk es ketszer korbesetaltuk a varost. Nagyon helyes udulovaros. Szep palotaval, de nincs sok erdekes benne.Innen szarmazik a szegfuszeg. Mondtam is , hogy jo lenne egy forraltbor. Az utolso korty Unicumunk Jemenben mar elfogyott.

Hetfon teljes erovel nekiindultunk. Motorizaltuk magunkat az elobb emlitett kozepkategorias (mar otthon itt olyan mint egy kispolski) autocsodaval. Papirmunka terkepvasarlas es
tankolas. Megtankoltam 10 lityot egy 500 Ft-bol es mar szaguldottunk is a tengerpart mellett keletnek. Megneztunk par Unesco vilagorokseg romot, egy barlangot, egy regi halaszfalut, es a fustolomuzeumot (tomjen) ami az okori kereskedelmi kikoto helyen epult. Mostanaban nyitottak meg es nagyon-nayon szep lett. Persze strandoltunk is egy elhagyott obolben homokos parton.
De ez itt normalis. A varoson belul is van tobb kilometer gyonyoru  beach. Erdekes: ha homokot lopsz a strandrol akkor fel ev bortont is kaphatsz.
Ja es van egy kokusz es palmaerdo a varos kozepen.100 ft egy kokuszdio.
Mindenhol friss gyumolcskoktelok es fodraszok vannak. Annyi fodrasz van itt mint Sopronban fogorvos.
 Valahogy meg kibirjuk azt a 9 napot.........

Ha veletlenul sok penzetek van es beszelni szeretnetek velem, vagy a
 Gyongyivel az omani szamunkon hivjatok: