Jemen-Oman-Egyiptom 6. rész

2008/01/12. - írta: Valis&Co.

6. rész - 12 Jan 2008

Haliho,
a "ferjem" megyogyult, ugyhogy ime a folytatas. A sok koltozesrol annyit hogy eloszor egy draga (na jo hatizsakos turistanak) helyen laktunk ahol olyan volt az agy hogy reggelire uj derekat kertem. Aztan gondoltuk nezzunk egy olcsot, sikerult. Hat nem irnam le a furdoszobat a gyengebb idegzetuek kedveert. Es nem csak mi laktunk ott. Volt nehany csinos alberlo, ezekkel sem volt baj amig csak a szokasos maszkalos darabokkal talalkoztam (csotany), de aztan jott egy ami nagy volt, fekete, es repult.
En meg ittam egy rendes adag vodkat (meg otthonrol hozzott) lefekves elott, hatha segit es mondtam, papa koltozunk. Most vegre talaltunk rendes helyet, remelem tudok aludni vegre ...

Üdv Valis&Co.

attila

Haliho!

Kicsit elmaradtam, de bepotolom.
Ott tuntunk el, hogy Omanba egy gyonyoru tengerparti varoskaban ejtoztunk. A masodik legnagyobb varos Omanban, de en csak Siofokhoz tudnam hasonlitani. Csak siofoknak nincs ilyen popec uthalozata es strandja. Ja meg tengere.
De az emberek olyanok, mintha folyamatosan nyaralnanak. Raernek ,segitenek, mosolyognak,erdeklodnek. De itt ezen a rendes helyen sikerult Gyongyinek bekapnia egy bacit, igy  kihullott egy napra a kornyek felfedezesebol. En ujdonsult utitarsunkal (sloveniai csajszi : Andrea) kocsiztam nyugat fele a tengerparton.
Az elso allomas inkabb a hegyekben volt, ami parhuzamosan fut a tengerpartal csak egy kicsit beljebb. Itt talalhato Job sirja. Ennek egy picit utana kell nezzek otthon,hogyan kerult ide.
Sok infot nem tudtunk meg rola, csak a sirja es egy kis kerdezoskodesre  valaszul a labnyoma a sziklaban egy csatornafedellel letakarva. Nem kis ember lehetett. Volt vagy 48-as laba..........
Es kocsikaztunk vagy 140 km a legszebb kornyekbeli strandokert es sziklas szirtekert. Megerte.
Este pedig egyuttesen felszalltunka Nizwaba tarto buszra, ami 887 km es 10 ora.
Errol sok mindent nem szeretnek meselni, mert az utolso harom orat rokazassal toltottem. Reggel ertunk a hegyi varoskaba ami kezmuvessegerol hires.
Amig a lanyok megneztek a nizwai varat, es a nevezetessegeket. En a szallodaban a marvanypadlo erezetet vizsgaltam naphosszat a wc-n.
De masnapra hamvaimbol ujraeledtem es elmentunk kocsikazni.
Sajnos ez az orszag nem hatizsakos turistaknak van kitalalva. Kocsi nelkul nem , vagy nagyon nehez eljutni a piacon tulra. A kocsiberles viszont nagyon konnyu es olcso. A kozlekedes mint Ausztriaban, csak meg nyugodtabbak.Itt egy Kia -t kaptunk (eljen Korea)
Elso celpont egy barlang volt.
Tipikus omani latvanyossag. Gyonyoru termeszeti ertek kicsit tul modernre es civilizaltra epitve. A bejarattol kisvasut viszi az embereket a barlanghoz. (ami most nem mukodott) Ez kb 500 m. Tok folosleges. De a helyiek elmondasa szerint ez az egyetlen vasutjuk :).
A barlang gyonyoru es nagyon erdekes. Szepen van bevilagitva, de mindenhol rozsdamentes lepcsokon setalhatunk ket oldalon korlattal. Szivesen setalgattam volna benne meg egy ket orat, megnezegetve merre vannak meg jaratok.
 Utana rogton egy ujabb vilagorokseg: A Bat falu melletti sirok!!!!! Semmit nem tudnak roluk kb 4000 evesek es K nehez megtalalni oket. A kosivatagi reszben a nagyobb dombok tetejen vannak. A kosivatagban egy nagyob halom ko a kodomb tetejen! Elkepeszto kilatassal a sivatagra es a kornyekbeli palmaultetvenyekre. Itt vegre kozelrol is lattuk a hires omani csatornakat, amik 2000 evesek es behalozzak az egesz orszagot. Es meg mukodnek.
Komoly 450 km vezetes utan fogtunk egy taxit es este mar bent is voltunk a fovarosban Muscatban.

Erdekes elrendezesu varos az arab felsziget nyugati partjan. Sziklas partszakaszra epul, de olyan mint egy amerikai varos. Szeles utak magas hazak. A tengerpart gyonyoru. Mindenhol zold fu es viragok.
Itt a kovetkezo ket napban ketszer atkoltoztunk masik szallasra, es nagyokat setaltunk a kulonbozo keruletekben es a strandon. A keruleteket itt szikladombok valasztjak el. Es csak  a volgyekben
 tudnak epitkezni. A partvonalon vegig regi vilagitotornyok es kis erodok allnak.
 Ezenkivul itt van a szultanbacsi palotaja. Tele ameriki turistakkal, draga szallodakkal stb.
 Minden nagyon szep, de nincs benne sok egyedi.
 Frei Tamast tudnam itt elkepzelni.
 De szerencsere nem lattam.

Holnaptol megint lelepunk ket napot autokazni del fele. Utana meg lassan haza. Vagyis elobb Kairoba. Meg onnan irok egy befejezest.