Utazósblog

Kozlekedo Edenyekrol

2009/12/30. - írta: Valis&Co.

Szoval utazzunk, utazunk, de mivel? Bo ket hete vagyunk uton, megtett km-ekrol nincs (meg) statisztika, de a hely valtoztatas modja eddig is eleg valtozatos volt:

Repulo emiratusok: Szanyonak annyira bejott, hogy mar arrol abrandozik hogy lesznek-e uj reszek hazautra a kedvenc sorozataibol es mit kap majd enni. Mivel en repulon se TV-zek, enni meg mas okbol nem eszem, inkabb a biztonsagos hazaerkezesre helyeznem a hangsulyt. Mondjuk eddig alkalmasnak tuntek ra.
Buszok: ezekbol is tobb valtozatott vettunk igenybe. Van ugye a normal (itt elso osztalyu busz) ehhez sokat nem tudnek hozzatenni. Viszont a masik ket veglet erdekes:
VIP vagy Barbi busz: 38 ules, ket szint, WC, thai kareoke es az egesz rozsaszin :-)))) Kivul festve Barbie baba, pillangok es viragok. Belul rozsaszin mubor, rozsaszin fuggony, rozsaszin ules pillangokkal...Csodalatos. Kifejezetten elonyos ha baratainkkal ismeretlen varosban beszelunk meg randit, eleg annyit irni, hogy Barbi buszzal erkezunk, tapasztalatbol tudjuk, nem tevesztik el. Tovabbi erdekesseg miert elakadas jelzovel elozunk es vajon milyen logika szerint megyunk bele vagy nem a belathatatlan kanyarokba. Amugy jott szembe Pokahontas, de a milyenk jobb volt :-)) 332 km, 6 ora alatt, egy megallas 15 percre, meg meg nehanyszor elakadt buszokon, motorosokon segiteni. Rendes Barbie.
2 osztaly: 33 ules, de 45 fo elhelyezesre alkalmas, amennyiben a felesleget muanyagszekekre ultetjuk az ulesek koze + 3 fo szemelyzet, hogy mindezt elrendezze. Ennel tobb eloleny volt amugy a buszon, de csotanyok, szunyogok nem foglalnak sok helyet. Rajtunk kivul nehany francia turista volt rajta, de tudjuk ok szeretik az extrem sportokat. Nem legkondis, igy, ki es beszallas az oldalso ablakokon, az egyszeruseg kedveert, mert a folyoso ugysem jarhato. Amugy minden BPH-s pasi remalma. 360 km 8,5 ora alatt, egy megallas kb 25 percre, ebbol 18 perc az utasok ki- majd visszagyomoszolese a buszra. Nice trip.
Csonak nagy, max 100 fo: Lehet fapados vagy luxus kiszuperalt buszulessel, de a komfort fokozatott alapvetoen a hajon tartozkodo reszeg amerikai tinik szama hatarozza meg. Egy WC, ladabol bufe.
Csonak kicsi, max 5 fo: Masnaposan nem ajanlott. Draga fotofelszerelessel pedig jo elore fejben eldonteni, mit csinalunk ha borul...
Elefant, 1948-as evjarat: Old timer rajongok elonyben :-)) 4x4es meghajtas, nagyon megbizhato, de kicsit lassu. Puhan mozog, minden terepen elmegy, es keteltu, mert siman at visz egy folyon is. Viszont sokat fogyaszt, ugy kb 200 kg biodizelt naponta. Valoszinu azert, mert nagy a legellenallasa, meg nem volt szelcsatorna amikor a kasztnit terveztek.. Ez azota sem valtozott, igy az ujabbak ugyanennyit esznek, de a design karpotol.
Traktor: Max 4 fo, egyhengeres dizel motorral. En konkretan venyre irhatoan, tb tamogatssal tennem elerhetove, mert vesekovek eseten tuti koltseghatekony. Sajnos mellekhatas a szilikozis es fustmergezes. Amugy van terep, ahol mas nem megy el, szoval praktikus dolog a dzsungelben.
Mikrobusz: ez itt luxus jarmu, ket kivitelt lattunk - az egyik Forma 1-es sofor, telefonon csajozik a szerpentinen, a masik az ovatosan megy, de csak kanyarodni tanult, igy tobben rosszul lesznek (de olyan is van aki kozben vegig utikonyvet olvas, neki mondjuk gond nelkul le mernem pecsetelni a repuloorvosijat)
Tuktuk es egyeb motoros szornyek, mint fapados teherauto: kulonbozo meretben es kulonbozo mertekben alkukepes soforrokkel keszulnek. Sok van beloluk erre. Mindennapos hasznalatuk elkerulhetetlen.
Bicikli: a parasztos kivitelt favorizaltuk eddig es nagyon elveztuk. Termeszetesen KONA poloban nyomtuk...ha mar a kedves Szomszed szponzoralta veluk a turankat :-))
Motor: egy napra 1300 Ftert berelheto, 100 m3 Honda..a napi kb. 100 km-re pont jo volt (ebben persze az eltevedes is benne van, mert erre nincsennek utjelzo tablak vagy ha megis nem tudod elolvasni, viszont angolul sem beszelnek. Nyilvan terkeppel egyszerubb lett volna, de ugy barki meg tudja csinalni). Amugy hamar rajottem nem vagyok trendi, itt a csajok sajat motorral nyomjak, szoknyaban, buko nelkul, egyik kezukben napernyovel. A masik tanulsag hogy a Lao kresz szerint a marhaknak, bivalyoknak, kecskeknek a motorral szemben elsobbseguk van. Vagy legalabb is ok ezt hiszik.
Komp: 1 nagy es ket kozepes rozsdas fem csonak parhuzamosan, ezen keresztben gerendak, deszkak. Fel es lehajtas igy a menetiranyra merolegesen. Minden centimeter kihasznalva, 6 mikrobusz, vagy tucat motor, sok ember...Bufe van, amennyiben valaki kepes a felszallt mozgoarusoknal megvett levest megenni, amig ater a tekno a Mekongon. Sose gondoltam volna, hogy a sufniban kompot is lehet csinalni.   
Sajatlabon: reszemrol Merrell es Columbia abroncsokon, eddig osszesen 4 nap trekkingel es jo par km varos es egyeb nezessel. Sok szempontbol ez a legjobb es meg fogyaszt is.
Amit meg lattunk, de eddig meg nem probaltuk ki: bivaly huzta szerkezetek, kajak, korhinta (eleg sok daedalont hoztam, minek hazacipelni)
Ja es en mindenkeppen akarok menni a Hupikek Torpikekkel is.
Hulyek szamara itt nincs dieta.
1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://maganyosbolyongo.blog.hu/api/trackback/id/tr821632835

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lujza7 2009.12.31. 16:15:47

:) ez hasznos kis összefoglaló! :)
A négykézlábat kis sem próbáltátok?
süti beállítások módosítása