Utazóblog

Nepal 1.

2012/06/11. - írta: Valis&Co.

Gondoltam irok, de nem egyszeru.. Kell hozza internet, ido es aram. Egyszerre.

1. nap

Reggel erkeztem. De eltartott egy darabig amig az orszagba is bejutottam. 5 helyen alltam sorba mig lett vizumom. Kulon embernel kell fizetni, papirt leadni, papirt visszakapni, vizumot beragasztatni, alairast kapni..

Aztan meg maradtam a repteren egy darabig, mert par napja kiderult, hogy hivatasos utazo baratom - vandorboy (vandorboy.com), aki egyebkent oregszik mert civil allasa is van mar, turakat vezet az Eupolisznak - is Kathmanduban van. Vagyis az nap indul haza, mikor en erkezem. Igy megvartam. Ezalatt szemelyesen megismertem a repuloter osszes hivatalos es illegalis taxisat...legalább 3x beszéltem mindegyikkel - nem, nem kell taxi, várok valakit..

Beszelgettunk sokat, cuccokat pakoltunk. Aztan kivalasztottam az ismerosok kozul egy szimpatikusat, lealkudtam az arat es eltaxiztam a szallasra...

2. nap 

Ami van: meleg, por,

Ami nincs: monszun eso, turistak

Szerintem ez igy jo. Elmentem egyedul setalni. Terkep nelkul, ha lett volna is mindegy, mert utca nevek nincsennek... es ha lennenek se tudnam oket elolvasni. Klasszikusan a Thamel nevu varosreszben lakom, pici hangulatos utcak, brutal forgalom, millio kis bolt, motor, bicikli...

A Durbar teren nezelodtem.. Alig molesztalt nehany onjelelot idegenvezeto, de nelkuluk is elvoltam..

5 perc mulva mar lattam az elo Kumarit, aki egy 7,5 eves kislany es elo isten. Szigoru szabalyok alapjan valasztodik ki es ahogy elkezd menstrualni vege a karriernek.. Nagyon ritkan lehet latni eloben, egy ablakban ult es unatkozott par percig.

Aztan leszart egy galamb.

Gondoltam tuti szerencsem lesz.

Amugy nagyon szep hindu templomok es palotak vannak, a 17.-18. szazadbol, es amig volt kiraly addig itt lakott...

Delutan talakoztam a vezetovel es az utitarsakkal. Akik 2-en vannak.. eleg private tour jellege lesz az utazasnak. Egy fiatal (de nem alkoholista) ausztral fiu aki francia-kínai keverék (de ez nem látszik) es egy bangladeshi-irani keverek, de amúgy angol lanybol all a csapat.

Este vacsi egy tipikus napali etteremben, folklor musorral es sorrel...en nyilvan megkostolom a raksi-t is (rizsbor, de a szake jobb)

 

3. nap

Ma Kathmandu kornyeken neztunk meg ket helyet

Pashupatinath - a legfontosabb hindu templom Nepalban, a szent Bagmati folyo partjan. Ez utobbi lehet h szent de a mikrobiologiai tisztasaga ranezesre sem teszi furdesre alkalmassa.. ez nyilvan az zarandokokat nem zavarja. Siman mosakodnak benne..

Közben nehany meterrel arrebb epp befejeződik egy hamvasztas, a hamut mossak bele a folyoba..

A fo (Shiva) templomot csak kivulrol tudtuk megnezni, csak hinduk mehetnek be. De igy is szep. Lattunk meg csomo kisebb templomot, meg ego halotti maglyat, zarandokot, majmot es szent tehenet.. Ami a legjobb egy darab turistat se. Nagyon hangulatos az egesz.

Bodhnath - buddhista stupa. Nagy, regi es erdekes. A regi Lhasa Kathmandu kereskedelmi ut egyik fontos pontjan all. Mindenhol zaszlok, mantra kerekek, szentelyek, zarandokok.. Olyan mint egy kulon tibeti varosresz.

Holnap a reggeli busszal megyunk videkre, Pokhara-ba. Onnan negy nap trekking az Annapurna regioban.. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://maganyosbolyongo.blog.hu/api/trackback/id/tr424580690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása