DRC - Kongói Demokratikus Köztársaság 3. rész

2015/07/15. - írta: Valis&Co.

11. nap

A régiség piacból még nem elég, reggel velünk nyitnak ha már este velünk zártak. Most más árusok is vannak, veszünk még egy csomó apróságot, elég gyorsan megy mert itt még tényleg vannak jó minőségű kézműves termékek, és elég egyszerűen alkuszom, megmondom mennyit adok érte, kicsit küzdenek a rend kedvéért az árusok, de végül minden jön velem. Aztán elindulok még maszkot vadászni, de most már tudományos alapon, viszem Ildikót magammal,hogy magyarázza el melyik milyen törzshöz tartozik és mit szimbolizál, végül kettőt is veszek (összesen 50 $ és 2x3 puszi) egy észak kongóit, amin madár van (ez mindig pozitív) meg egy kuba maszkot amin még a rafia és a toll dísz is rajta.

Elindulunk Kisantu felé és természetesen lerohad alattunk a bérelt busz, ami csak azért nem meglepő mert már előző nap elfüstölt a kuplung, és kértünk is más járművet, de reggel még is a busszal jött Papi, mondván megcsinálták huhh. Szóval tartunk kifele a városból, szokásos piacok, mert ugye csak el kell látni 10 millió embert akinek nincs hűtője, azaz megy és minden nap megveszi frissen az aznapit, amikor egy emelkedőn a kuplung megadja magát. Kénytelen kelletlen beülünk egy sörözőbe, pisilni egy szomszédos házba járunk egy családhoz, ami elég bizarr, mert amíg én pisilek a guggolósba addig mögöttem két kamasz csaj szappanozza magát és vödörből fürdik. Na nyilván a pasiknak erre felcsillan a szeme, de ők nem nézhetik meg a műsort. Végül jön a két szokásos egyterű autónk és 2 óra késéssel elindulunk.

Kb. 2 óra utazás Kisantu (120 km) itt egy jezsuita pap által alapított hatalmas botanikus kert az egyik látnivaló. 225 hektár, több mint 3500 növény. Híres orchidea kertje volt, de az totál tönkrement a háborúk alatt. Van vagy 12 km-nyi sétaút körbe, egy részét mi is végigjárjuk egy guide-dal. Nem csak afrikai fák vannak, de mi inkább ezeket nézzük.

Aludni megint a katolikus nővérekhez megyünk, pici cella, jó vacsi, utána rögtön a kolostor mellett kocsma, ahol sörözünk a kertben. Itt van áram és folyó víz is, de a legrosszabb ágy eddig sajnos.

12. nap

A reggeli misét lekéssük olyan korán van, de azért megnézzük a katedrális még reggeli előtt. Nagy és festett téglás, nekem kifejezetten tetszik a színes téglákból kirakott mintás falaival.

Elindulunk vízesést nézni, de előtte megállunk egy út menti gyümölcs és zöldség piacon, az árú gyönyörű, én kb. 7-8 kiló ipari banánra teszek szert, amit haza tervezek cipelni.

Az autós hiszti folytatásaként kiderül reggel, hogy az egyik autó aksija rossz, úgyhogy át kell tenni a másik autóét, hogy elinduljon.

A vízesésig még 2 óra az út, kavicsos és nagyon poros . A Zenga vízesés mellett egy tényleg színvonalas és ennek megfelelően drága resort van. Innen kapunk egy vezetőt, aki elvisz minket a vízeséshez. Na ez nem okoz csalódást, van dzsungel, folyó és hatalmas vízesés, az utóbbihoz még egy szivárvány is jár. Kapunk enni is és egy kis küzdelem után sört is ihatunk a folyó parton. Hogy a mai nap se múljon el autós hiszti nélkül, közben az egyik kerék leeresztett. Van pótkerék, kicserélik. Visszaküzdjük magunkat Kinshasaba, az aszfaltos rész rémálom, brutál forgalom, rengeteg több emeletesre pakolt, borzalmas műszaki állapotú teherautó, akiket Papi úgy próbál megelőzni hogy fogalma sincs jönnek-e szembe, már csak azért se mert egy jobb kormányost vezet a jobb oldalon. Rebekát megkérjük hogy ha lehet ne szórakoztassa mert itt aztán figyelni kell, a csaj meg már 2x2 órája tolja ennek a szerencsétlennek franciául. Meg is sértődik, egész addig amíg a következő halálos balesetet nem látjuk, letakart holtestekkel, onnantól a szokásos pánikrohamban sóhajtozik.

Végül elérjük egyben a fővárost és persze átküzdjük magunkat a szokásos piacos dugón. Vacsora ma egy középosztálybeli kongói családnál, igazi házi koszt. A család nappalija kipakolva, műanyagszékeken eszünk az ölünkben, de a kaja isteni. Van spagetti, ipari banán, maniókalevél, hal, mogyorós csirke, édesburgonya, rizs, fufu, pondu, fánk stb.. Jól bezabálunk, aztán vissza a szokott szállodánkba pakolni, mert ez az utolsó esténk..

Na ezt fel is lőném most, mert itt van wifi, csak persze most lett áramszünet. Még van egy napunk, egy másik törzs faluját látogatjuk meg, és csónakázni tervezünk a Kongó folyón.. Amennyiben az autóink is úgy akarják. De ezeket majd megírom utána, meg ugye kellene a történelemről meg a törzsekről, maszkokról stb..